2010. június 27., vasárnap

Vácrátóti arborétum

Tavaly már egyszer jártunk a Vácrátóti Botanikus kertben. Akkor április volt, kevesebb volt a kerti virág, viszont még működött a régi üvegház. Az üvegházat most újítják fel, de ideiglenesen működik jelenleg egy másik épület a sivatagi növények számára. Készítettem egy albumot, amit a képre klikkelve meg lehet tekinteni.

Vácrátóti arborétum képei

Megmutatom azt is melyik növény tetszett meg a legjobban. Szeretem a sárga növényeket , ez komplett befutó nálam.

Ez egy hatalmas fácska, ami közelebbről így néz ki.

Virágai érdekesen felfelé néznek. A következőket írják róla.

Ördögcsáklyák ( Uncarina)

Madagaszkárról származó, attraktív megjelenésű nemzetség. Több fajukat csak a 90-es években írták le. A leveleket, hajtásokat és a termést is kellemetlen szagú, nehezen lemosható, ragacsos anyag borít, mindemellett termésüket sugárirányban fejlődő, kampóban, vagy szigonyszerű horgokban végződő nyúlványok jellemzik, így nagyobb állatok bundájába tapadva terjesztik a magokat. A bennszülöttek ezeket a terméseket,egérfogásra használják. A szokatlan alakú virágot csak megfelelő szájszervvel rendelkező rovarok képesek beporozni.

Termést nem láttam rajta és megfogtam az ágait de nem éreztem hogy ragacsos lett volna...



Nincsenek megjegyzések:

Kerti szerszám keretben

Itt az ősz és a kertben nyaralt szobanövényeket pakolászom befelé a teleltetőbe. Itt tartom azokat a  tárgyaimat is amik felújításra várna...