2014. június 12., csütörtök

Rumtopf


Évek óta lelkesen készülök Rumtopf készítésre. Nagyikám mindig készített, nálunk családi hagyomány. Minimum 54%-os rumot írnak hozzá.így tuti ne romlik meg. Aki nem ismerné, igazán egyszerű elkészíteni. Kell hozzá egy olyan edény, ami nem engedi át a fényt. Idény gyümölcsöt teszünk bele mindig, kezdve az eperrel, málnával. Rá egy sor cukor és annyi rum, hogy 1 ujjnyira ellepje. Lefedni és a következő idény gyümölccsel kell folytatni majd. Karácsonykor, vagy advent idején szoktuk először fogyasztani.







 

6 megjegyzés:

Monika írta...

Jujj,ezt ki kellene próbálnom,bár nincsen ilyen csodás edényem,de valamit kitalálok.:) Emiatt már várom a Karácsonyt.:)
Nagyon szeretem,ha írsz!!!!

Pepi írta...

Nagyon remélem hogy sikerül idén! :) A vaterán nézz szét, szokott több méretben is lenni ilyen edény.

Monika írta...

A vaterán is néztem,köszi!!! Sok van,de a postaköltség visszatart.Közelebbi helyen körülnézek.

Monika írta...

Figyu! :) Ha nagyikád nagy befőttesüvegben készítette,akkor nem is baj,hogy átlátszik? vagy bebugyolálta valamivel?????????Nagy befőttesem van.:)

Pepi írta...

Érdemes figyelni minden oldalon, mert én ezt a nagy edényt 2500 ft-ért vettem pár hónapja. Nagyikámnak volt hűvös kamrája, ami ha jól emlékszem árnyékos volt. Szerintem ha be tudod sötét hűvös helyre tenni, akkor jó lehet a nagy befőttes üveg is. Imádtuk nézni gyerekként az emeleteket az üvegben :)

Névtelen írta...

Micsoda csoda ez?Nem hallottam róla még,de hangzatos és varázslatos lehet az ízkavalkád amit karácsonykor fogyasztottatok.

Kerti szerszám keretben

Itt az ősz és a kertben nyaralt szobanövényeket pakolászom befelé a teleltetőbe. Itt tartom azokat a  tárgyaimat is amik felújításra várna...