2015. december 10., csütörtök

Századforduló téli női divatja.

Kolleganőm, aki nagy antik fénykép gyüjtő, most is hozzájutott újabb képekhez. Mindig behozza a céghez és én be szoktam scennelni, hamarosan létrehozok az oldalamon belőlük egy kiállítást majd.
Ma amelyik fotó a kedvencem lett, ez a kislány. Igazán szép ebben  a kis kötött prémes kabátkájában, ami a mostani időjárásra teljesen megfelelő öltözet lenne.


A kép a századforduló környékén készülhetett. Mikor hazaértem elővettem az 1893-as Divat szalon c. könyvemet, kíváncsi voltam milyen öltözetet javasolnak abban az időben a hölgyeknek. Mutatok kettőt.



Az első kép:

Korcsolyázó öltözet posztóból, prémmel, empire modorban.



A második kép:

Rövid bársonyfelöltő prémszegéllyel.



Ezeknek a viseleteknek nagy vonalakban mind megtalálhatók a leírásuk a könyvben. De nemcsak ruhák, hanem gyönyörű kézimunkák, is vannak benne, valamint a barkácsolni szeretők is találtak ötleteket bőven. 




 

Nincsenek megjegyzések:

Kerti szerszám keretben

Itt az ősz és a kertben nyaralt szobanövényeket pakolászom befelé a teleltetőbe. Itt tartom azokat a  tárgyaimat is amik felújításra várna...